0 312 354 90 60

Sosyal Medyada Biz}

ARAÇ HAKKINDA PRATİK BİLGİLER

ARAÇ YIKAMADA PRATİK BİLGİLER

Tepeden tırnağı yıkanan bir araç temizliğin en büyük parçasıdır, evet ama acaba aracımızı düzgün yıkıyor muyuz ?

Öncelikle araç yıkanması için geçerli bazı maddeleri size bir kez daha hatırlatarak konuşuza başlayalım

• Aracınızı güneş ışığında yıkamayınız. Yıkamak için sabah erken saatleri ya da öğleden sonra serin olmasını bekleyin.
Kaliteli bir kir yumuşatıcıyı ilk uygulamayı yapın ve suyla yıkayın . Araç üzerindeki kirleri öncelikle yok edin
• Aracınızı yıkarken yumuşak bir bez veya sünger kullanın
• Aracı sık sık suyla ıslatın.Temiz bir microfiber bez veya güderi ile kurulayın 
• Aracın tamamını bir seferde yıkamaktan, fırçalamaktan sakının. Çamur ve toz üzerine fırçalama yapmayın
• Aracın üstü,önü,arkası ve yanları olarak ayırdığınız bölgeleri sırasıyla yıkayın.

 

ARACIN PASLANMAMASI İÇİN PRATİK BİLGİLER

Atmosferden gelen atıklar, çamur, tuz vb durumlarda aracınızda oluşan pas araçlara zarar veren en önemli unsurlardan biridir.Araçların dış yüzeyleri boya ile bir nebze korunsa da açık olarak duran metaller paslanma riski ile karşı karşıyadır.Kaput,bagaj,kapı işleri,yürüyen aksam gibi yerlerde karşınıza çıkabilecek paslanma sorunu rutubet,toz,toprak gibi etkenlerle baş göstermektedir Üretici firmalar genellikle çevre kirlilikleri,çamur,atmosferik atıklar gibi sebeplerle oluşan paslanmaları garanti kapsamı dışında tutmaktadır.Paslanmaya karşı yapabileceğiniz ilk müdahale aracınız yeniyken araç bakım merkezlerinin uyguladıgı’pas önleme sistemlerini’aracınıza uygulanmaktadır.Aracın taban sacının yalıtımı sık sık kontrol edilmelidir, yalıtım kabarmışsa paslanma tehlikesi baş göstermiş demektir.
Aracınızın su tahliye delik ve kanallarının açık olmasına dikkat etmeniz.
• Aracınızın alt kısmını periyodik biçimde yıkatmanız.
• Aracınızın yıkadıktan sonra kapı altları, çamurluk içleri, çamurluk kenarları, bagaj oldukları motor bölümü, marşpiye profillerinin içleri, taşıyıcı sistem profil ile kapı direkleri gibi hassas bölümleri iyice temizlendikten ve kuruduktan emin olmanız.
• Aracınızın kaportasındapaslanmaya yol açabilecek küçük vurukları, çizikleri dış etkenlere karşı korumasız hale getirecek pasta cila yerine rötuşlayarak gidermeniz.
• Aracınızı fırça yerine süngerle yıkamanız ve oluşması muhtemel ince çizikleri engellemeniz.

ARAÇ ÜZERİNDE YER ALAN BELLİ BAŞLI SIVILAR VE ÖNEMLERİ

Motor yağı

Motor yağı,motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır.bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir.motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur. yağın kullanma kılavuzuna göre bakımı yapılır. Şanzıman yağı 40.000 ile 60.000 km. ya da 2 yılda bir değiştirilmesi önerilen şanzıman yağının tavsiye edilen bakım / değişim oranları araçların el kitabında mevcuttur.

Direksiyon hidroliği

Hidrolik direksiyon sistemlerinde kullanılan hidrolik yağı çoğunlukla sorun çıkmayan sıvıların başında gelir. her ne kadar sıkıntı olasılığı düşük olsa da periyodik bakımlarda servis tarafından kontrol edilmeli ve eksikse tamamlanmalıdır.

Fren hidroliği

Özellikle havanın uzun süreli sıcak olduğu yerlerde eskiyen hidrolik yağı kaynama yapabileceğinden ortalama 1-5 yılda bir kez değiştirilmesi gerekir. Sıkıntı bile olmasa zamanla fren pistonları ile balatların sıkışması sonucu oluşturduğu boşluğa dolduğundan kendi kendine azalır.

Klima gazı

Uzman ve bilgili kişiler haricinde açılmaması gereken ve motor kaput kilidinin arka kısmında bulunan alimunyum borular üzerindeki kapaklarda dolumu yapılan klima gazı kesinlikle yetkili servis tarafından ve uzman kişilerce doldurulmalıdır. yılda 1 kere kontrolü gereken klima gazının 2 yılda 1 değiştirilmesini öngörülmektedir.

Antifriz

Radyatörün paslanması ve soğuk havalarda suyun donmasını engellemek için radyatör suyuna ilave edilen antifriz yılda 1 sefer kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.

Cam suyu

Antifiriz katkılı suyun konması camların temizliği açısından daha olumlu olduğundan, saf su yerine katkılı su kullanması tavsiye edilen cam suyu bittikçe eklenerek doldurulmalıdır.

ARAÇ BAKIMI VE KONTROLLERİYLE İLGİLİ İPUÇLARI

1- Motorumuzun periyodik bakımlarını uzman kişilere yaptırın. 
• Hava fitresinin temizliğine dikkat edin.Tıkanmış hava filtresi yakıtın tüketimini artırır.
• Triger bakım zamanını ertelemeyin .
• Bujilerin arızalı olması , subap ayarlarının bozuk olması yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır.
• Rölanti devri katalog değerinde olmalı.Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.

2. Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır.Yakıt tüketimini artar.
3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini artırır.
4. Ön düzen ayarını her 10.000 km.’de bir kontrol ettirilir.
5. Lastik havaları uygun basınçta olmalıdır.havası az olan lastikte yuvarlanma güç olduğundan yakıt tüketimi artar.

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN

Devamını oku:
MBSIS

MBSİS _Marka Bağımsız Servis İşletim Sistemi MBSIS özel otomobil servisinin nasıl işleyeceğine dair hazırlanmış kurallar bütünüdür. Aracın servise kabul edilme...

Kapat